ROMÂNIA

JUDEŢUL ARAD

CONSILIUL JUDEŢEAN

HOTĂRÂREA NR. 135
din 30.03.2023
pentru modificarea Anexei nr. 1 la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 23/31.01.2023 privind aprobarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad


Consiliul Judeţean Arad,
Având în vedere:
-Referatul de aprobare nr. 7.450/23.03.2023 al Preşedintelui Consiliului Judeţean Arad;
-Raportul de specialitate nr. 7.451/23.03.2023 al Serviciului Guvernanţă Corporativă, Ajutor de Stat şi Transport;
-Hotărârea Consiliului Județean Arad nr. 23/31.01.2023 privind aprobarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad;
-Avizul favorabil al comisiilor de specialitate;
-Prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 și nr. 1.107/70 ale Consiliului, cu modificările și completările ulterioare;
-Prevederile Legii nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local, cu modificările și completările ulterioare;
-Prevederile Legii nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
-Prevederile Legii nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, cu modificările și completările ulterioare;
-Prevederile O.U.G. nr. 71/2021 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante, în sprijinul unei mobilități cu emisii scăzute, pentru abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic și a Legii nr.37/2018 privind promovarea transportului ecologic;
-Prevederile O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările și completările ulterioare;
-Prevederile H.G. nr. 394/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, cu modificările și completările ulterioare;
-Prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 972/2007 pentru aprobarea Regulamentului-cadru pentru efectuarea transportului public local și a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor de transport public local;
-Prevederile Ordinului comun al președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice și al președintelui Agenției Naționale pentru Achiziții Publice nr. 131/1.401/2019 privind documentele standard și contractul-cadru care vor fi utilizate în cadrul procedurilor de delegare a gestiunii serviciului public de transport de persoane în unitățile administrativ-teritoriale, realizat cu autobuze, troleibuze și/sau tramvaie.

În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

H O T Ă R Ă Ş T E:
Art.I.Se modifică paragraful doi al pct. 6.2 al Anexei nr. 1 la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 23/31.01.2023 privind aprobarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad, urmând a avea următorul cuprins:
Pct.6.2. paragraful doi:
Calculul numărului de vehicule de rezervă se va face de operatorul de transport în funcție de numărul vehiculelor titulare pe loturile/traseele pe care operatorul de transport le ofertează. Operatorul de transport va asigura un număr de vehicule de rezervă în procent de 25% din numărul vehiculelor titulare. Valorile cu subdiviziuni care se vor obține prin calcul vor fi rotunjite în sens superior la valori întregi.”
Art.II.Paragraful trei al pct. 6.2 al Anexei nr. 1 a Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 23/31.01.2023 privind aprobarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad se elimină.
Art.III.Se modifică alin. (4) al pct. 6.3 al Anexei nr. 1 a Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 23/31.01.2023 privind aprobarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad, urmând a avea următorul cuprins:
Pct. 6.3 alin. (4):
Calculul numărului minim de vehicule ușoare nepoluante în total număr vehicule care fac obiectul contractului pentru lotul pentru care se depune oferta se realizează pe baza prevederilor art. 4 din O.U.G. nr. 71/2021, prin raportare la ponderile vehiculelor ușoare nepoluante (18,7%) prezentate ca ținte minime în ordonanța menționată. Valorile cu subdiviziuni care se vor obține din calcul vor fi rotunjite după cum urmează:
-la număr întreg inferior pentru valori mai mici de 0,5, dar nu mai puțin de un vehicul,
-la număr întreg superior pentru valori mai mari de 0,5.
Art.IV.Se modifică alin. (9) lit. b) al pct. 7.1. al Anexei nr.1 a Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 23/31.01.2023 privind aprobarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad, urmând a avea următorul cuprins:
Pct.7.1. alin. (9) lit. b):
(i) Pentru contractele de achiziție de servicii: executarea de servicii de tipul specificat.
(ii) Ofertantul va face dovada că a prestat în ultimii 3 ani servicii de transport public de călători, pe loturi/trasee în valoare de minim:







Lot
Cod traseu
Descriere traseu
Valoare minimă prestată
1
002
Iratoșu – Arad
58.552,64
2
003
Grăniceri - Sânmartin – Arad
135.056,57
3
004
Zimandu Nou – Arad
155.451,80
4
005
Măderat – Arad
44.805,50
5
006
Hălmagiu - Târnova – Arad
83.704,81
6
008
Minișel -Ineu
21.995,43
7
009
Arad – Chişineu Criș – Vărșand
42.157,90
8
010
Lipova – Cladova
12.219,68
9
011
Groșii Noi – Lipova
26.272,31
10
012
Lipova – Șiștarovăț
15.885,59
11
013
Lipova – Săvârșin
37.881,01
12
014
Căpâlnaș – Lipova
34.215,11
13
015
Lipova – Zăbrani – Arad
26.883,30
14
016
Hălmagiu -Lazuri – Gurahonț
31.160,19
15
017
Brusturi – Hălmagiu
1.047,40
16
018
Lupești – Săvârșin
2.560,31
17
019
Pâncota – Miniș - Lipova
21.384,44
18
020
Vărșand – Chişineu Criș
17.107,55
19
021
Agrișu Mare - Măderat – Pâncota
4.582,38
20
022
Moneasa – Arad
67.208,24
21
023
Dorobanți – Arad
32.993,14
22
024
Bruznic – Lipova
16.802,06
23
025
Sebiș – Bârsa – Ineu
51.933,64
24
026
Seliștea - Sebiș
29.327,23
25
027
Susani – Nădălbești – Sebiș
25.966,82
26
028
Păiușeni – Chisindia – Sebiș
34.826,09
27
029
Moneasa – Sebiș
24.439,36
28
030
Sebiș – Berindia – Roșia
19.551,49
29
031
Gurahonț – Almaș – Sebiș
51.322,66
30
032
Roșia – Dieci – Gurahonț
2.327,56
31
033
Crocna – Roșia – Sebiș
3.491,34

(iii) Nivelurile minime solicitate pentru demonstrarea experienței similare în cadrul fiecărui lot pot fi demonstrate prin cumularea valorilor mai multor contracte/cumularea valorilor veniturilor realizate din prestarea serviciilor.
(iv) Conform art. 23^1 alin. (4) din Legea nr. 92/2007, pentru îndeplinirea cerinței privind experiența similară, ofertanții pot face dovada fie prin prezentarea unei liste cu principalele contracte similare de servicii publice de transport călători prestate în ultimii 3 ani, cu indicarea valorilor contractelor, fie prin prezentarea unei liste cu licența/licențele de traseu din care să reiasă vechimea pe traseu în ultimii 3 ani, cu indicarea veniturilor realizate din prestarea respectivelor servicii.
(v) Referința la ultimii 3 ani trebuie să fie întotdeauna calculată în sens invers plecând de la termenul-limită de depunere a Ofertei/Solicitării de participare, așa cum este indicat în Anunțul de participare sau orice eventuală erată publicată de către Entitatea Contractantă. "Servicii prestate în mod corespunzător" trebuie să fie înțelese drept servicii prestate în limitele acordului dintre Ofertant/Candidat şi beneficiarul serviciilor menționate.
(vi) Operatorul economic (lider, asociat, terț susținător) va completa cerința corespunzătoare în formularul DUAE din documentația de atribuire, respectiv numărul și data contractului invocate drept experiență similară, beneficiarul acestora sau alte documente relevante invocate, data și numărul documentului de recepție, precum și ponderea și/sau activitățile pentru care a fost responsabil, împreună cu valoarea acestora, fără TVA sau lista cu licența/licențele de traseu din care să reiasă vechimea pe traseu în ultimii 3 ani, cu indicarea veniturilor realizate din prestarea respectivelor servicii (lei fără TVA).
(vii) Documentele prin care operatorii economici pot îndeplini cerința privind experiența similară sunt următoarele, fără a se limita la, enumerarea nefiind cumulativă:
-copii ale unor părți relevante ale contractelor pe care le-au îndeplinit;
-recomandări;
-procese-verbale de recepție a serviciilor;
-certificări de bună execuție;
-certificate constatatoare;
-orice alte documente relevante din care să reiasă următoarele informații: beneficiar, valoarea, perioada de prestare a serviciilor, locul prestării serviciilor.
Numărul de ani aferenți experienței similare se calculează prin raportare la data-limită de depunere a ofertelor stabilită de autoritatea/entitatea contractantă în anunțul de participare, care este calculată prin aplicarea prevederilor legale în vigoare referitoare la durata minimă ce trebuie stabilită între data inițierii procedurii de atribuire şi cea a depunerii ofertelor.
(viii) Dacă Entitatea Contractantă este nevoită, indiferent de motive, să procedeze la decalarea termenului-limită stabilit pentru depunerea candidaturilor/ofertelor, publicând în acest sens o erată, limita inferioară a perioadei de 3 ani se extinde cu perioada de timp aferentă decalării, urmând a fi considerată îndeplinită cerința pentru toți operatorii care au prezentat dovada experienței similare în intervalul de timp nou rezultat.
(ix) Pentru operatorii economici din alte state se va avea în vedere cursul mediu BNR aferent anului încheierii contractului/contractelor.
(x) Documentele care probează îndeplinirea celor asumate prin completarea DUAE urmează a fi prezentate, la solicitarea autorității contractante, doar de către ofertantul clasat pe locul I în clasamentul intermediar, întocmit la finalizarea evaluării ofertelor.”
Art.V.Se modifică alin. (4) al pct. 10. al Anexei nr.1 a Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 23/31.01.2023 privind aprobarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad, urmând a avea următorul cuprins:
Pct.10. alin.(4):
Subcontractarea de către Operator este permisă, în parte, pentru anumite categorii de servicii cum ar fi: software de urmărire și coordonare în trafic a vehiculelor de transport, de intervenție și depanare, serviciul de reparații și întreținere a mijloacelor de transport, închiriere spațiu garare a mijloacelor de transport.
Subdelegarea de către Operator a gestiunii Serviciului de transport public județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a Județului Arad, către alt operator de transport este interzisă.”
Art.VI.Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 23/31.01.2023 privind aprobarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad rămân neschimbate.
Art.VII.Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Guvernanţă Corporativă, Ajutor de Stat şi Transport din cadrul Consiliului Judeţean Arad.


Art.VIII.Prezenta hotărâre se comunică la:
-Instituţia Prefectului - Judeţul Arad
-Serviciul Guvernanţă Corporativă, Ajutor de Stat şi Transport al Consiliului Judeţean Arad
-Serviciul Achiziții Publice din cadrul Consiliului Judeţean Arad.
PREŞEDINTE,IUSTIN CIONCA

CONTRASEMNEAZĂ:

SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI,

SILVANA LUPU


File Name
Raport.pdf
Referat.pdf


Modul de votare:
Reprezentare vot Total voturi
 
pentru 32 voturi
 
contra 0 voturi
 
abțineri 0 voturi
 
absenți 0 voturi
 
nu au votat 1 voturi

Vot detaliat:
CrtConsilierVot
1 ANGHEL RĂZVAN-PAUL (USR)
2 BLAGA BOGDAN-MARIUS (PNL)
3 BOLONI GYORGY (UDMR)
4 BORHA GHEORGHE-VASILE (PNL)
5 BOZGA DORU (PNL)
6 BUDĂU RUBEN (PSLC)
7 BULBUC IONEL (PNL)
8 CADAR RĂZVAN-OLIMPIU (PNL)
9 CIONCA-ARGHIR IUSTIN-MARINEL (PNL)
10 CIOROGAR CRISTINA-DENISA (PNL)
11 CRIŞAN CORINA-ANKA (PNL)
12 CRIŞAN IOAN (PNL)
13 DIHEL MARIANA DANIELA (PRO România)
14 DINGA STEFANIA-PATRICIA (PNL)
15 GLIGOR ALIN-SORIN (PRO România)
16 LUCA SAMUEL (USR)
17 LUCACI CORNEL-ŞTEFAN (PSLC)
18 MOŢ PETRU (PSLC)
19 NAGHI ALINA-GEORGETA (PMP)
20 ONESCU IRINA (PNL)
21 ORZA GHEORGHE (USR)
22 PERO TAMAS-CAROL (UDMR)
23 POP TALIDA (PNL)
24 POPA GAROFIŢA (PNL)
25 REMEŢAN FLORIN (PMP)
26 STAN SIMONA-LUCIA (PNL)
27 STANCA DORIN-MARCEL (PNL)
28 TALPEȘ MIREL-PETRU (PNL)
29 TRIPON FLORIN (PNL)
30 ŢOLE DANIEL-IOAN (USR)
31 ULICI ION (PNL)
32 WALDVOGEL-LERIC BRIGITTE-GLORIA (PRO România)
33 POP IOANA-ALINA (USR)